vrijdag 30 september 2016

Hij lust geen koffie

De dokter komt
Zoon-nummer-2 en 3 krijgen antibiotica voor geschreven.
De dokter lacht en zegt dag de zonen zeggen dag terug en zwaaien. De deur gaat toe.

Zoon-nummer -2 is overstuur.
"ik lust geen koffie" zegt hij plots
"euh jij hoeft ook helemaal geen koffie" zeg ik
"jawel!  En ik lust het niet!"

"maar neen jij hoeft geen koffie"

"IK LUST GEEN KOFFIE!!!"
We gaan in overdrive

"IK LUST GEEN KOFFIE!!!  IK! LUST! GEEN! KOFFIE! EN! OOK! GEEN! LEPELS!"

Ah!

"koffielepel dat zijn de kleine lepeltjes."
Maar hij is zo overstuur dat ik hem mee naar de keuken moet slepen

Daar leg ik hem uit dat.we zijn medicatie in de koffielepel of, zoals wij het noemen, kleine lepel gieten en hij dan zo de medicatie inneemt.

Dat de dokter heus niet bedoelde dat hij koffie en lepels moet innemen.

Hij kalmeert.

Of hij écht geen koffie moet nemen en ook geen lepels?

Écht niet.

Alles wordt weer rustig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten